Király motorosoknak és a Bitefight kedvelőinek.
Király motorosoknak és a Bitefight kedvelőinek.
Welcome

Hello!

This free script provided by
JavaScript Kit

 
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Hányan voltak itt?
Indulás: 2007-02-08
 
Haverok oldalai
 
Játékok
 
Szavazás!!!
Milyen az oldal?

Király!
Jó!
Lehetne jobb is!
Rossz!
Nagyon rossz!
Szerintem töröld!
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Legyen ez a kezdõlapod
Boldog Névnapot!
 
Szavazz!
Melyik a kedvenc sportágad?

Foci
Kézi
Vízilabda
Ping-Pong
tenisz
Futsal
Kajak
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
A Harley Davidson története

1903 A 21 éves William S. Harley és a 20 éves Arthur Davidson bemutatja a közönségnek az elsõ Harley-Davidson motorkerékpárt. A motor- kerékpárt versenymotornak tervezték 9,65 cm-es (3-1/8 hüvelyk) furattal, 8,89 cm-es (3-1/2 hüvelyk) löket-hosszal. A "gyár" mindössze egy 14 négyzetméter (10x15 láb) alapte-rületû kis fakunyhóból állt, melyre a " Harley-Davidson Motor Company" felirat volt felvésve. A csapathoz hamarosan csatlakozik Arthur Davidson bátyja Walter.

William S. Harley és Arthur Davidson egyik régi iskoláskori barátja, a Milwaukee-i Henry Meyer meg- vásárol egy 1903-as modellt.

A Chicago-i C.H. Lang megnyitja az elsõ Harley-Davidson márkake- reskedést, ahol értékesítik az elsõ három legyártott motor egyikét.
1905 Július 4.-én H-D motorkerékpár nyeri meg a 24 km-es (15 mérföld) motorversenyt Chicago-ban, 19:02 idõeredménnyel. Ugyanekkor Milwaukee-ban szerzõdtetik a Harley-Davidson gyár elsõ alkalmazottját.
1906 Milwaukee-ban megépül a Chesnut St., mai nevén ismert Juneau Avenue út mentén az új 208 négyzetméteres (28x80 láb) alapterületû gyár. Az alkalmazottak létszáma 6 fõre emelkedik, és megjelenik az elsõ motorkerékpár katalógus is.
1907 Villiam A. Davidson, Artur és Walter Davidson bátyja felmondja csoport- vezetõi állását a Milwaukee-i vasúti műveknél, és csatlakozik a válla-lathoz.

A Harley-Davidson vállalat szeptem-ber 17.-én részvénytársasággá ala-kul. A raktárkészlet feloszlik négy egyenlõ részre az alapítók között, és az alkalmazottak létszáma 18 fõre emelkedik. A gyár mérete megdup-lázódik, és elkezdõdik a viszont-eladók utáni hajsza, a célterület New England.
1908 Walter Davidson eléri a kitűnőnek számító 1000 pontot az Amerikai Motorkerékpár Szövetség által rende-zett megbízhatósági és minõségi versenyen. Három nappal a verseny után Walter megdönti a FAM gaz-daságossági rekordot, 303 km-t (188,234 mérföld) tesz meg 3,7 liter (1 gallon) üzemanyaggal (1,25l/100 km). A Harley-Davidson megbízható-ságának híre szélsebesen terjedni kezd és megtörténik az elsõ rend-õrségi motorkerékpár forgalomba helyezése Detroit-ban.
1909 A 6 éves Harley-Davidson bemutatja az elsõ V-Twin motorblokkot. A 811 köbcentiméteres (49,5 köbhüvelyk) lökettérfogattal elõállított motor 7 lóerõ leadására képes. A 45 fokban elhelyezett hengerek hamar szim-bólummá válnak a Harley-Davidson történetében. Ugyanekkor megjelen-nek az elsõ motorkerékpár kiegé-szítõk.

1910 Nyilvánosságra hozzák a már jól is-mert "Bar & Shield" logot, melyet egy évvel később a Szabadalmi hivatal-ban levédetnek.

Ebben az évben 7 különböző ver-senyszámban, a megbízhatósági próbákon és egyéb versenyeken első helyezést elért versenyzők H-D motorkerékpáron versenyeznek.
1911 1929-ig az "F-head" motor lesz a Harley-Davidson igáslova.
1912 Elkezdődik Milwaukee-ban a Juneau Avenue úton lévő Harley-Davidson gyár átépítése, mely átalakul egy hatemeletes épületté, ahol a tar-tozékok és kiegészítők gyártására egy külön részleget alakítanak ki.

Ekkora a H-D kereskedők száma or-szágos szinten meghaladja a 200-at.

A Harley-Davidson gyár motorokat exportál Japánba, és ezzel elkezdő-dik a külföldi értékesítés.
1913 Megalakul a versenyágazat szakosz-tály, élén William S. Harley verseny-mérnökkel és William Ottaway se-gédmérnökkel.
1914 Megjelennek az oldalkocsik a H-D motorkerékpárokhoz, és ugyanekkor piacra kerülnek a kuplung és fékpedálok az "F-head" egy, illetve kéthengeres motorokhoz.

A H-D motorvállalat hivatalosan is belép a motorversenyzésbe. Az első motorversenyző a vállalatnál William S. Harley. Pár rövid év alatt a Harley-Davidson csapata nem hivatalosan a "Bontóbrigád" (Wrecking Crew) becenevet kapja a sportágban nyúj-tott hihetetlen sikerei miatt.
1915 A Harley-Davidson motorkerékpárok már botváltóval is megvásárolhatók, melyeken a primer és szekunder hajtás ugyanarra az oldalra kerülnek.
1916 Az Enthusiast folyóirat, a világ egyik legrégebbi és folyamatosan működő motoros magazinja megkezdi tevé-kenységét.
1917 Ebben az évben legyártott H-D motorok egyharmada az Amerikai Hadsereg részére kerül értéke-sítésre. Júliusban megépül a H-D szerelőiskola, ahol a H-D gyár meg-felelő szakosztálya katonai szerelő-ket képez ki.

Elkezdődik a Harley-Davidson kerék-párok értékesítése a motorkerékpár dealer hálózatán keresztül. Az alkat-részek egy részét Dayton-ból (Ohio állam) a Davis Sewing Macine Co. gyár szállítja.
1918 1918 Az első világháború idején eladott H-D motorkerékpároknak több mint a fele az Amerikai Hadse-reg használatában kerül. Az amerikai hadsereg 20.000 motorkerékpárt használt a hadszíntéren, melyek kö-zül a legtöbb Harley-Davidson volt. A fegyverszünet aláírását követően az első amerikai Roy Holtz tizedes a H-D motorkerékpárján lépi át Németor-szág határát.
1919 Bemutatják a kéthengeres, 600 köb-centiméteres (37 köbhüvelyk) - hosz-szában fekvő - boxer Sport motort, ami a tengerentúl nagy érdeklődést vált ki a különleges hengerelhe-lyezés és a motor halk járása miatt.
1920 A Harley-Davidson a világ legnagyobb motorkerékpár gyártó-jává válik, 67 országban több, mint 2.000 kereskedő forgalmazza a H-D motorokat. Leslie "Red" Parkhurst 23 sebességi rekordot dönt meg az 1000 köbcentiméteres (61 köb-hüvelyk) motorkerékpárjával. Ebben az időben elkezdték használni a "hog" becenevet. Minden H-D ver-senyző a megnyert futam után, a tiszteletkört egy malaccal teszi meg, ami a csapat kabalája lesz.
1921 Megjelenik az 1213 köbcentiméteres (74 köbhüvelyk) motorblokk a JD és FD modellekhez. Eközben a H-D mind a nyolc nemzeti motorverseny "National Championship" résztve-vője.
1925 Minden H-D modellt ellátnak csepp alakú üzemanyagtartállyal és meg-határozzák a későbbi modellek alapvető külső megjelenési stílus-jegyeit.

Joe Petrali a Harley-Davidson legsikeresebb "Dirt-Track" verseny-zője és rövid időn belül minden idők egyik legsikeresebb versenyzőjeként válik közismertté.
1926 Ismét elkezdik az egyhengeres motorok értékesítését 1918-óta. Az "A", "AA", "B" és "BA" modellek oldalszelepelt és felülszelepelt változatban is megvásárolhatók.
1928 Az első "two cam" két vezér-műtengellyel ellátott motorblokk piacra kerül a "JD" modellekben. A motorkerékpár 140-160 km/h (85-100 mérföld) sebességre képes. Az összes H-D modellt első fékkel szerelik fel.
1929 A "D" modellt ellátják a 737 köbcentiméteres (45 köbhüvelyk) V-twin motorblokkal, melyet később Flatheadnek neveznek el. A motor-blokk annyira megbízhatónak bizo-nyul, hogy annak különböző válto-zatait 1972-ig használják a külön-böző H-D modelleken.
1930 Bill Davidson a Jack Pine meg-bízhatósági versenyen 1000 pontból - 997 pontot ér el. Minden egyéni kategóriában első helyet nyert ver-senyző H-D motorkerékpárral ver-senyzik.
1931 Az "Indian" (Hendee Manufacturing) motorkerékpárgyár kivételével meg-szűnik a Harley-Davidson összes versenytársa. 1953-ig csak ez a két motorkerékpár-gyártó cég működik az Egyesült Államokban.
1932

A 737 köbcentiméteres (45 köbhü-velyk) háromkerekű motorkerékpár megkezdi 41 éves sikersorozatát, mint közkedvelt rendőrségi és keres-kedelmi gépjármű.

Joe Petrali 5 éven keresztül soro-zatban nyeri az AMA által rendezett Nemzeti Bajnokságot.

1933 Az art-deco sas dekoráció elfoglalja a helyét minden üzemanyagtartályon. Alapvető elemévé válik a további formatervezésnek és dekorációknak, ez alól csak az egyedi rendelések alkotnak kivételt. A folyamatot a nagy gazdasági válság miatt kialakult alacsony motoreladás ösztönözte.
1935

1935 Japánban a Harley-Davidson engedélyével megalakul a Sankyo Co. motorkerékpár gyár, ahova a H-D szállítja a motorgyártáshoz szüksé-ges gépparkot, berendezéseket és eszközöket. Ennek eredményeként legyártják az első Rikuo nevű motorkerékpárt.

Joe Petrali a H-D motorkerékpárjával megnyeri az AMA által megrendezett nemzetközi "Dirt Track" bajnokságon mind a 13 első helyezést, és ugya-nekkor négy rekordot is megdönt.

1936 Piacra kerül a felülszelepelt, 1000 köbcentiméteres (61 köbhüvelyk) "EL" modell. A megnövelt lóerő és kiemelkedő stílusváltás, valamint a szelepfedél kézfejhez hasonlító for-májának köszönhetően hamar meg-kapja a "Knucklehead" becenevet. Ugyanebben az évben legyártják az első 1311 köbcentiméteres (80 köb-hüvelyk) motorblokkot is.
1937 Megérkezik a "WL" típuscsalád. Joe Petrali a módosított 1000 köbcenti-méteres (61 köbhüvelyk) felülsze-lepelt motorkerékpárjával, 219 km/h (136.183 mérföld) sebesség eléré-sével rekordot dönt, és ugyanezen a napon megdönti a 737 köbcenti-méteres (45 köbhüvelyk) rekordot is.
1938 Jack Pine Gypsies M.C. motoros klub megtartja az első "Black Hills Rally"-ját Sturgisben.

A "Daytona 200" bajnokságon az 5,15 km (3,2 mérföld) hosszú ten-gerparti pályán Ben Campanale sorozatban kétszer első helyezést ér el H-D WLDR motorkerékpárján.
1940 Babe Tancrede a "Daytona 200" bajnokságon első helyezést ér el H-D WLDR motorkerékpárján.
1941 Amerika belép a II. világháborúba. A kereskedelmi motorgyártást felfüg-gesztik, a gyártás katonai felhasz-nálásra áll át. A szerviziskolában is-mét katonák töltik meg a padokat.

Megjelenik az "FL" széria.
1942 A hadsereg részére gyártott motor-kerékpárok mellett legyártják a sivatagi használatra specializált, boxer motoros XA750 modellt. Az Észak-Afrikai kivonulás után felbont-ják a szerződést, összesen 1011 db XA modellt gyártottak le.
1943 A Harley-Davidson megnyeri az első "E" kitüntetést a hadseregtől a hadszíntéren bizonyított kiválósága miatt. Sokak ez alkalommal bizonyo-sodtak meg a Harley-Davidson kiválósága felől, amit nem feledtek el hazatérésük után sem.
1945 A II. világháború befejeződik, ekkorra a Harley-Davidson 90000 WLA mo-dellt gyártott le katonai használatra. A H-D gyár novemberben visszatér a keres-kedelmi modellek gyártására.
1946 Bemutatják a 737 köbcentiméteres (45 köbhüvelyk) Flathead WR típusú versenymotort, mely a legjobbnak bizonyul azok közül, amit valaha építettek.
1947 Az évi dealer találkozó résztvevői egy "titkos" vasúti utazáson vesznek részt, ami az új Capitol Drive-i telephelyen ér véget. A telephelyen korábban egy légcsavargyár volt, amit a háború alatt állítottak üzembe. Az elkészült gyárat szerelőüzemként hasznosítják, és innen küldik át az elkészült alkatrészeket a Juneau Ave sugárúti telephelyre összeszerelés céljából.

A Harley-Davidson megkezdi a klasszikusnak minősülő fekete bőr-dzsekik árusítását.

Jimmy Chann sorozatban 3 alka-lommal kerül ki győztesen az AMA nemzeti bajnokságon.
1948 Új vonásokkal bővültek az 1000 köbcentiméteres (61 köbhüvelyk) és 1213 köbcentiméteres (74 köbhü-velyk) motorok, beleértve az alumí-nium hengerfejeket és hidrotőkéket is. Szintén újdonság a krómozott szelepfedél alakja is, mely egy darabból készült és leginkább egy süteményes tepsire hasonlított, ezért a "Panhead" becenevet kapta.

Elkezdődik az amerikai könnyűsúlyú motorkerékpárok gyártása az "S" modellel, mely különböző változatait 1966-ig forgalmazzák.
1949 Megjelenik a hidraulikus első villa az új Hydra-Glide modellen.
1950 Larry Headrick első helyezést nyer az AMA nemzeti bajnokság "Dirt Track" futamán.

A 24 futamból álló bajnokságon a H-D motorkerékpáron versenyzők 18 futamot nyernek, és 6 új rekordot állítottak fel.
1952 A Brit sportmotorok hazai értékesítésének ellensúlyozásaként megjelenik a "K" modell oldal-szelepelt, továbbfejlesztett motorral és váltóval felszerelve, melyből később kifejlesztetik a Sportster modellcsaládot.
1953 A Harley-Davidson fennállásának 50-ik évfordulóját ünnepli. Meg-alkotnak egy különleges logot, mely tartalmaz egy "V" betűt a motor jelképére, egy sávot benne a Harley-Davidson felirat, valamint alul és felül az "50 év" és az "Amerikai gyártmány" felirat. A logoból készült egy medál változat, mely felkerül minden 1954-es modell első sárvédőjére.

A Hendee Manufacturing az Indián motorkerékpár-gyártója kivonul a piacról, így az Egyesült Államokban a Harley-Davidson marad az egyetlen motorkerékpár-gyártó vállalat a kö-vetkező 46 évben.
1954 Joe Leonard "Dirt Track" versenyző megnyeri az AMA nemzeti baj-nokságot. A következő 8 éven keresztül a nemzeti bajnokság első helyezettjei mind Harley-Davidson motorkerékpáron versenyeznek.
1955 A H-D versenyzők ettől az évtől kezdődően 7 éven keresztül a "Daytona 200" futamon folyamatosan első helyezést érnek el. A győzelmek megoszlanak Brad Andres, Johnny Gibson, és Roger Reiman között. Mindannyian "KR" modellen ver-senyeznek.
1956 1956 Az új, fiatal sztár Elvis Presley a májusi Enthusiast magazin címlap-ján, a saját Harley-Davidson "KH" modelljén ülve szerepel.
1957 A motoros társadalom megismeri az új modellt a Sportstert, mely felülszelepelt, 901 köbcentiméteres (55 köbhüvelyk) motorblokkal mutat-kozik be. A közönségtől hamarosan megkapja a "Superbike" nevet, s ezzel megszületik egy új Harley-Davidson legenda.
1958 Megjelenik a hátsó fék és a hidraulikus hátsó lengéscsillapító az új Duo-Glide-on. Racer Carroll Resweber első helyezést nyer az AMA nemzetközi bajnokságon.
1960 Megjelenik a Harley-Davidson első és utolsó robogó modellje. A Harley-Davidson 50 százalékos érde-keltséget szerez az Aeronautica-Macchi vállalatból és megalakul az Aermacchi Harley-Davidson európai részleg, mely kisméretű egyhen-geres motorkerékpárokat gyárt.
1962 A H-D felismeri az üveggyapot jelen-tőségét a motorgyártás területén és felvásárolja a Tomahawk vízi-jármű-veket gyártó vállalat készletének 60 százalékát, majd elkezdi gyártani a saját komponenseit. Ennek ered-ményeként a H-D 1963-ra üzembe helyezi a Tomahawk különleges részlegét.
1964 Megjelenik az első Harley-Davidson háromkerekű servi-car, mely elek-tromos önindítóval rendelkezik. Roger Reiman megnyeri az AMA nemzeti bajnokságot.
1965 Az elektromos önindítóval ellátott Electra-Glide felváltja a Duo-Glide modellcsaládot. Az Electra-Glide az "FL" család első tagja, ami ren-delkezik önindítóval, de hamarosan a Sportster családot is felszerelik ezzel.
1966 Megjelenik az első "Shovelhead" motorblokk az Electra-Glide model-len, felváltva a korábbi "Panhead"-et.
1969 A Harley-Davidson egyesül az Ame-rikai Gépgyár és Fémöntödével (AMF), egy nagy múltú szabad-időtermékek gyártásával foglalkozó vállalattal.
1970

Az AMA új szabályainak bevezetése végett bemutatják az új Sportster blokkos "XR" 750-s versenymotort.

Bonneville-i kiszáradt sóstó területén Cal Rayborn megdönti a motor-kerékpár végsebességi világrekor-dot, egy 4,8 m (16 láb) hosszú áramvonalas Sportster blokkos motorral, 426 km/h (265 mérföld) sebesség elérésével.

1971 Az egyediség iránti őrület hatására a Harley-Davidson bemutatja az FX 1200 Super Glide motorkerékpárt, amely az XL széria sportos elejét és az FL család vázát és meghajtását kombinálja. Megszületik egy új motorkerékpár típus a Cruiser. Ugyanekkor elkezdődik a Harley-Davidson snowmobile gyártása is.
1972 Debütál az új és erősebb, valamint megbízhatóbb alumínium övezetből előállított XR-750 modell. Ebben az évben Mark Brelsford első helyezést nyer az AMA nemzeti bajnokságon az XR-750 modellel, ami a következő 3 évtized domináns földpályás ver-senymotorjává válik.
1973 A motorgyártás hatékonysága emel-kedik, amikor minden összeszere-lési munkát az új, 3.716 négy-zetkilométer (400.000 négyzetláb) alapterületű gyárban York-ban, Pennsylvania államban végeznek, minden más munkafolyamatot Milwaukee-ban és a Tomahawk gyárban folytatnak. A Capitol Drive-on lévő telephelyen gyártják a motor-blokkokat.
1975 4 év sorozatos győzelem következik az AMA nemzeti bajnokságon. A következő 3 évben a legendás Jay Springsteen a győztes versenyző.
1976 Daytona Beach-en bemutatkozik a közönségnek az új FXS Low Rider modell. A Drag stílusú kormány, az egyedülálló motor és fényezés hűen tükrözi a motor egyediségét, a motoros a megszokotthoz képest alacsonyabban ül a motoron. Ebben az évben mutatják be Willie G. Davidson dinamizmust sugárzó Sportster verzióját is, a Cafe Racert.
1978 1978 Scott Parker csatlakozik a Harley-Davidson csapatához és hamarosan a H-D történetében egyik legsikeresebb versenyző lesz, 93 futamgyőzelemmel és 9 Nemzeti Bajnokságban elért első helyezés-sel.
1980 Megjelenik a vibrációt tompító, gumi-ágyazású hajtással, és egyedülálló első villával ellátott FLT modell, melyre motorblokkal egybeépített 5 sebességes váltót is szerelnek.

A láncmeghajtást bordásszíj váltja fel, ami simább futást, kevesebb karbantartást és beállítást igényel. A bordásszíj meghajtás rövid időn belül általános lesz a Harley-Davidson motorkerékpárokon.
1981 Február 26-án a Harley-Davidson 13 rangidős igazgatója aláírja azt a szándéknyilatkozatot, mely rögzíti a H-D visszavásárlását az AMF-től. Június közepére a visszavásárlás hivatalossá válik és a "Sas egyedül száll" kifejezés ismét érvényt nyer.
1982 Olyan forradalmi újítások dicsérik a Harley-Davidson háztáját, mint a gumiágyazású - 5 sebességes FXR/ FXRS Super Glide II, és a préselt - hegesztett vázú Sportster modellek.

Megjelenik a MAN (Material As Needed) program a gyártásban. Ez azt jelenti, hogy kizárólag a gyártás szükségletei alapján vásárolnak előregyártott alkatrészeket és nyers-anyagokat, mellyel jelentősen csök-kentik az előállítási költségeket és javítják a gyártás minőségét.
1983 1983 A Harley-Davidson sikerrel kérvényezi a Nemzetközi Keres-kedelmi Szövetség tarifatámogatá-sát, amit 1983. április 1-től kez-dődően öt évig helyeznek érvénybe. Ez a védővám minden 700 köb-centiméternél nagyobb, Japánból importált motort érintett. Szüksé-gességét az Egyesült Államokban felhalmozódott, eladatlan japán motorkészlet indokolta.

Elkezdődik a Harley-Davidson legegyedibb erőfeszítése a Harley Owners Group® (H.O.G.®) (Harley Tulajdonosok Klubja) létrehozása, mely megalakulását követően a legnagyobb motorgyártó támogatása mellett a világ legnagyobb motoros klubja lesz. Hat éven belül a klub taglétszáma 90.000 fölé emelkedik, mely 2000-ben már meghaladja az 500.000 tagot.
1984 A Harley-Davidson felfedi a leplet az új 1340 köbcentis V2 Evolution motorblokkról, melyet 5 különböző modellben helyeznek el, többek között az új Softail modellcsaládba is. 7 év kutatómunkájának ered-ményeként a motor több erővel bír, tisztább üzemű, gyorsabb és simábban fut. Ugyancsak debütál a Softail váz megoldás, mely "elrejti" a hátsó lengéscsillapítókat.
1986 Új műszaki fejlesztőmunka ered-ményeként létrejön a merész forma-tervezésű Heritage Softail modell.

A Harley-Davidson cég 1969-óta (amikor egybeolvadt az AMF-el) ismét megjelenik az értéktőzsdén. A Sportster modellcsaládot ellátják az Evolution V-twin motorblokkal.

A tulajdonban lévő értékek válto-zatosabbá tétele végett megvásá-rolják a minőségi lakókocsikat gyártó Holiday Rambler vállalatot.
1990 A Fat Boy közvetlenül a bemutatása után a motorok formatervezésének modern legendájává válik.
1991 York-ban (Pennsylvania állam) el-készül a 31 millió dollárt érő kor-szerű fényezőüzem, mely teljes mű-ködését 1992-ben kezdi el.

Bemutatkozik a Dyna modellcsalád az FXDB Dyna Glide Sturgis-el.
1992 A Harley-Davidson kisebb része-sedést szerez a Buell motorke-rékpárgyárból. Erik Buell ösztönözte a gyárat, hogy H-D Sportster motorblokkal felszerelt amerikai sportmotorokat gyártsanak.
1993 Harley-Davidson fennállásnak 90-ik évfordulóját ünnepli Milwaukee-ban. A motoros-parádén 100.000 moto-ros vesz részt.
1994 A Harley-Davidson belép a Super-bike versenyzésbe, a folyadék-hűtéses DOHC rendszerű VR1000 motorjának bemutatásával.
1995 Bevezetik a klasszikus stílusú FLHR Road King modellt. Az Electra Glide Ultra Classic modellt első-injektorral szerelik fel.
1996 Megnyílik a tartozékokat és kiegészítőket elosztó központ Franklin-ben. 1997-re az egész raktárkészlet ebbe a 2322 négyzet-kilométer (250.000 négyzetláb) alapterületű épületbe kerül, a korábbi Juneau Avenue-i telepről.
1997 Milwaukee-ban a Capitol Drive-on lévő gyárépület mellett egy 2015 négyzetkilométer (217.000 négyzet-láb) alapterületű Termékfejlesztési Központ nyílik, ami Willie G. Davidson nevét viseli, aki az egykori cégalapító William A. Davidson unókája.

A Capitol Drive-on üzemelő gyár növeli kapacitását azáltal, hogy a Menomonee Falls-ban megvásárolt üzemben áthelyezik át az FL motorblokkok és sebességváltók gyártását. A Sportster motorblokkok és váltók, valamint az alkatrészek gyártási helye nem változik.

Az új 3065 négyzetkilométeres (330,000 négyzetláb) gyár Kansas City-ben legyártja az első Sportster motort.
1998 A H-D fennállásának 95-ik évfor-dulóját ünnepli Milwaukee-ban, ahol 140.000 motoros parádézik. Meg-nyílik az első külföldön létesített összeszerelő üzem Manaus-ban, Brazíliában.

A Harley-Davidson felvásárolja a fennmaradó tulajdonrészt a Buell Motorcycle Company motorgyártó vállalatból, és a gyár élére kinevezi Erik Buell-t elnöknek.
1999 A motorblokkot minden 1999-es év-járatú FL és FXD modellen lecse-rélik Twin Cam 88-as típusra.

A Buell gyár bemutatja az egy-hengeres Blast típusú motorkerék-párt, mely nagyon jó kritikákat kap.
2000 A motorosok és a média legnagyobb örömére bemutatják a Softail Deuce modellt.

A 2000-es Dyna és Softail modellek motorblokkjait felszerelik kiegyenlítő-tengelyes Twin Cam 88 motor-blokkal. A 2001-es modellév Softail motorok tetszőlegesen már injek-orral is választhatók.
2001 A 2002-es modellévben bemutatják a V-Rod-ot. A tervezőket munkájuk során a VR-1000 versenymotor ins-pirálta. Ez az első Harley-Davidson motorkerékpár, amely kombinálja az injektort, a folyadékhűtőt, és felül-vezérelt motorblokkjával 115 lóerő leadására képes.

A Harley-Davidson bemutatja ver-senycsapata új tagját a 17 éves Jennifer Snydert, az első női ver-senyzőt, aki futamot nyer az AMA nemzeti "Dirt Track" versenyen. A H-D bejelenti a Milwaukee Termék-fejlesztő központjának a kibővítését.
 
G-Mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
CHAT
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Videók
 
Wekker
 
Letöltések
 
Lehulló
 
Válassz!
Mi legyen még az oldalon?

Autók
Képek
Zenék
Állatok:)
Játékok
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Rakj a kedvencekhez!


Rakj a kedvencekhez!

 
Támogas!!

Küldd el SMS-ben a GKR szót a 06-90/612-313 számra. Az SMS ára 192 Ft

 
EZT OLVASD EL!!
alairas
 

Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal    *****    Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!