1903 |
A 21 éves William S. Harley és a 20 éves Arthur Davidson bemutatja a közönségnek az elsõ Harley-Davidson motorkerékpárt. A motor- kerékpárt versenymotornak tervezték 9,65 cm-es (3-1/8 hüvelyk) furattal, 8,89 cm-es (3-1/2 hüvelyk) löket-hosszal. A "gyár" mindössze egy 14 négyzetméter (10x15 láb) alapte-rületû kis fakunyhóból állt, melyre a " Harley-Davidson Motor Company" felirat volt felvésve. A csapathoz hamarosan csatlakozik Arthur Davidson bátyja Walter.
William S. Harley és Arthur Davidson egyik régi iskoláskori barátja, a Milwaukee-i Henry Meyer meg- vásárol egy 1903-as modellt.
A Chicago-i C.H. Lang megnyitja az elsõ Harley-Davidson márkake- reskedést, ahol értékesítik az elsõ három legyártott motor egyikét. |
1905 |
Július 4.-én H-D motorkerékpár nyeri meg a 24 km-es (15 mérföld) motorversenyt Chicago-ban, 19:02 idõeredménnyel. Ugyanekkor Milwaukee-ban szerzõdtetik a Harley-Davidson gyár elsõ alkalmazottját. |
1906 |
Milwaukee-ban megépül a Chesnut St., mai nevén ismert Juneau Avenue út mentén az új 208 négyzetméteres (28x80 láb) alapterületû gyár. Az alkalmazottak létszáma 6 fõre emelkedik, és megjelenik az elsõ motorkerékpár katalógus is. |
1907 |
Villiam A. Davidson, Artur és Walter Davidson bátyja felmondja csoport- vezetõi állását a Milwaukee-i vasúti műveknél, és csatlakozik a válla-lathoz.
A Harley-Davidson vállalat szeptem-ber 17.-én részvénytársasággá ala-kul. A raktárkészlet feloszlik négy egyenlõ részre az alapítók között, és az alkalmazottak létszáma 18 fõre emelkedik. A gyár mérete megdup-lázódik, és elkezdõdik a viszont-eladók utáni hajsza, a célterület New England. |
1908 |
Walter Davidson eléri a kitűnőnek számító 1000 pontot az Amerikai Motorkerékpár Szövetség által rende-zett megbízhatósági és minõségi versenyen. Három nappal a verseny után Walter megdönti a FAM gaz-daságossági rekordot, 303 km-t (188,234 mérföld) tesz meg 3,7 liter (1 gallon) üzemanyaggal (1,25l/100 km). A Harley-Davidson megbízható-ságának híre szélsebesen terjedni kezd és megtörténik az elsõ rend-õrségi motorkerékpár forgalomba helyezése Detroit-ban. |
1909 |
A 6 éves Harley-Davidson bemutatja az elsõ V-Twin motorblokkot. A 811 köbcentiméteres (49,5 köbhüvelyk) lökettérfogattal elõállított motor 7 lóerõ leadására képes. A 45 fokban elhelyezett hengerek hamar szim-bólummá válnak a Harley-Davidson történetében. Ugyanekkor megjelen-nek az elsõ motorkerékpár kiegé-szítõk. |
1910 |
Nyilvánosságra hozzák a már jól is-mert "Bar & Shield" logot, melyet egy évvel később a Szabadalmi hivatal-ban levédetnek.
Ebben az évben 7 különböző ver-senyszámban, a megbízhatósági próbákon és egyéb versenyeken első helyezést elért versenyzők H-D motorkerékpáron versenyeznek. |
1911 |
1929-ig az "F-head" motor lesz a Harley-Davidson igáslova. |
1912 |
Elkezdődik Milwaukee-ban a Juneau Avenue úton lévő Harley-Davidson gyár átépítése, mely átalakul egy hatemeletes épületté, ahol a tar-tozékok és kiegészítők gyártására egy külön részleget alakítanak ki.
Ekkora a H-D kereskedők száma or-szágos szinten meghaladja a 200-at.
A Harley-Davidson gyár motorokat exportál Japánba, és ezzel elkezdő-dik a külföldi értékesítés. |
1913 |
Megalakul a versenyágazat szakosz-tály, élén William S. Harley verseny-mérnökkel és William Ottaway se-gédmérnökkel. |
1914 |
Megjelennek az oldalkocsik a H-D motorkerékpárokhoz, és ugyanekkor piacra kerülnek a kuplung és fékpedálok az "F-head" egy, illetve kéthengeres motorokhoz.
A H-D motorvállalat hivatalosan is belép a motorversenyzésbe. Az első motorversenyző a vállalatnál William S. Harley. Pár rövid év alatt a Harley-Davidson csapata nem hivatalosan a "Bontóbrigád" (Wrecking Crew) becenevet kapja a sportágban nyúj-tott hihetetlen sikerei miatt. |
1915 |
A Harley-Davidson motorkerékpárok már botváltóval is megvásárolhatók, melyeken a primer és szekunder hajtás ugyanarra az oldalra kerülnek. |
1916 |
Az Enthusiast folyóirat, a világ egyik legrégebbi és folyamatosan működő motoros magazinja megkezdi tevé-kenységét. |
1917 |
Ebben az évben legyártott H-D motorok egyharmada az Amerikai Hadsereg részére kerül értéke-sítésre. Júliusban megépül a H-D szerelőiskola, ahol a H-D gyár meg-felelő szakosztálya katonai szerelő-ket képez ki.
Elkezdődik a Harley-Davidson kerék-párok értékesítése a motorkerékpár dealer hálózatán keresztül. Az alkat-részek egy részét Dayton-ból (Ohio állam) a Davis Sewing Macine Co. gyár szállítja. |
1918 |
1918 Az első világháború idején eladott H-D motorkerékpároknak több mint a fele az Amerikai Hadse-reg használatában kerül. Az amerikai hadsereg 20.000 motorkerékpárt használt a hadszíntéren, melyek kö-zül a legtöbb Harley-Davidson volt. A fegyverszünet aláírását követően az első amerikai Roy Holtz tizedes a H-D motorkerékpárján lépi át Németor-szág határát. |
1919 |
Bemutatják a kéthengeres, 600 köb-centiméteres (37 köbhüvelyk) - hosz-szában fekvő - boxer Sport motort, ami a tengerentúl nagy érdeklődést vált ki a különleges hengerelhe-lyezés és a motor halk járása miatt. |
1920 |
A Harley-Davidson a világ legnagyobb motorkerékpár gyártó-jává válik, 67 országban több, mint 2.000 kereskedő forgalmazza a H-D motorokat. Leslie "Red" Parkhurst 23 sebességi rekordot dönt meg az 1000 köbcentiméteres (61 köb-hüvelyk) motorkerékpárjával. Ebben az időben elkezdték használni a "hog" becenevet. Minden H-D ver-senyző a megnyert futam után, a tiszteletkört egy malaccal teszi meg, ami a csapat kabalája lesz. |
1921 |
Megjelenik az 1213 köbcentiméteres (74 köbhüvelyk) motorblokk a JD és FD modellekhez. Eközben a H-D mind a nyolc nemzeti motorverseny "National Championship" résztve-vője. |
1925 |
Minden H-D modellt ellátnak csepp alakú üzemanyagtartállyal és meg-határozzák a későbbi modellek alapvető külső megjelenési stílus-jegyeit.
Joe Petrali a Harley-Davidson legsikeresebb "Dirt-Track" verseny-zője és rövid időn belül minden idők egyik legsikeresebb versenyzőjeként válik közismertté. |
1926 |
Ismét elkezdik az egyhengeres motorok értékesítését 1918-óta. Az "A", "AA", "B" és "BA" modellek oldalszelepelt és felülszelepelt változatban is megvásárolhatók. |
1928 |
Az első "two cam" két vezér-műtengellyel ellátott motorblokk piacra kerül a "JD" modellekben. A motorkerékpár 140-160 km/h (85-100 mérföld) sebességre képes. Az összes H-D modellt első fékkel szerelik fel. |
1929 |
A "D" modellt ellátják a 737 köbcentiméteres (45 köbhüvelyk) V-twin motorblokkal, melyet később Flatheadnek neveznek el. A motor-blokk annyira megbízhatónak bizo-nyul, hogy annak különböző válto-zatait 1972-ig használják a külön-böző H-D modelleken. |
1930 |
Bill Davidson a Jack Pine meg-bízhatósági versenyen 1000 pontból - 997 pontot ér el. Minden egyéni kategóriában első helyet nyert ver-senyző H-D motorkerékpárral ver-senyzik. |
1931 |
Az "Indian" (Hendee Manufacturing) motorkerékpárgyár kivételével meg-szűnik a Harley-Davidson összes versenytársa. 1953-ig csak ez a két motorkerékpár-gyártó cég működik az Egyesült Államokban. |
1932 |
A 737 köbcentiméteres (45 köbhü-velyk) háromkerekű motorkerékpár megkezdi 41 éves sikersorozatát, mint közkedvelt rendőrségi és keres-kedelmi gépjármű.
Joe Petrali 5 éven keresztül soro-zatban nyeri az AMA által rendezett Nemzeti Bajnokságot. |
1933 |
Az art-deco sas dekoráció elfoglalja a helyét minden üzemanyagtartályon. Alapvető elemévé válik a további formatervezésnek és dekorációknak, ez alól csak az egyedi rendelések alkotnak kivételt. A folyamatot a nagy gazdasági válság miatt kialakult alacsony motoreladás ösztönözte. |
1935 |
1935 Japánban a Harley-Davidson engedélyével megalakul a Sankyo Co. motorkerékpár gyár, ahova a H-D szállítja a motorgyártáshoz szüksé-ges gépparkot, berendezéseket és eszközöket. Ennek eredményeként legyártják az első Rikuo nevű motorkerékpárt.
Joe Petrali a H-D motorkerékpárjával megnyeri az AMA által megrendezett nemzetközi "Dirt Track" bajnokságon mind a 13 első helyezést, és ugya-nekkor négy rekordot is megdönt. |
1936 |
Piacra kerül a felülszelepelt, 1000 köbcentiméteres (61 köbhüvelyk) "EL" modell. A megnövelt lóerő és kiemelkedő stílusváltás, valamint a szelepfedél kézfejhez hasonlító for-májának köszönhetően hamar meg-kapja a "Knucklehead" becenevet. Ugyanebben az évben legyártják az első 1311 köbcentiméteres (80 köb-hüvelyk) motorblokkot is. |
1937 |
Megérkezik a "WL" típuscsalád. Joe Petrali a módosított 1000 köbcenti-méteres (61 köbhüvelyk) felülsze-lepelt motorkerékpárjával, 219 km/h (136.183 mérföld) sebesség eléré-sével rekordot dönt, és ugyanezen a napon megdönti a 737 köbcenti-méteres (45 köbhüvelyk) rekordot is. |
1938 |
Jack Pine Gypsies M.C. motoros klub megtartja az első "Black Hills Rally"-ját Sturgisben.
A "Daytona 200" bajnokságon az 5,15 km (3,2 mérföld) hosszú ten-gerparti pályán Ben Campanale sorozatban kétszer első helyezést ér el H-D WLDR motorkerékpárján. |
1940 |
Babe Tancrede a "Daytona 200" bajnokságon első helyezést ér el H-D WLDR motorkerékpárján. |
1941 |
Amerika belép a II. világháborúba. A kereskedelmi motorgyártást felfüg-gesztik, a gyártás katonai felhasz-nálásra áll át. A szerviziskolában is-mét katonák töltik meg a padokat.
Megjelenik az "FL" széria. |
1942 |
A hadsereg részére gyártott motor-kerékpárok mellett legyártják a sivatagi használatra specializált, boxer motoros XA750 modellt. Az Észak-Afrikai kivonulás után felbont-ják a szerződést, összesen 1011 db XA modellt gyártottak le. |
1943 |
A Harley-Davidson megnyeri az első "E" kitüntetést a hadseregtől a hadszíntéren bizonyított kiválósága miatt. Sokak ez alkalommal bizonyo-sodtak meg a Harley-Davidson kiválósága felől, amit nem feledtek el hazatérésük után sem. |
1945 |
A II. világháború befejeződik, ekkorra a Harley-Davidson 90000 WLA mo-dellt gyártott le katonai használatra. A H-D gyár novemberben visszatér a keres-kedelmi modellek gyártására. |
1946 |
Bemutatják a 737 köbcentiméteres (45 köbhüvelyk) Flathead WR típusú versenymotort, mely a legjobbnak bizonyul azok közül, amit valaha építettek. |
1947 |
Az évi dealer találkozó résztvevői egy "titkos" vasúti utazáson vesznek részt, ami az új Capitol Drive-i telephelyen ér véget. A telephelyen korábban egy légcsavargyár volt, amit a háború alatt állítottak üzembe. Az elkészült gyárat szerelőüzemként hasznosítják, és innen küldik át az elkészült alkatrészeket a Juneau Ave sugárúti telephelyre összeszerelés céljából.
A Harley-Davidson megkezdi a klasszikusnak minősülő fekete bőr-dzsekik árusítását.
Jimmy Chann sorozatban 3 alka-lommal kerül ki győztesen az AMA nemzeti bajnokságon. |
1948 |
Új vonásokkal bővültek az 1000 köbcentiméteres (61 köbhüvelyk) és 1213 köbcentiméteres (74 köbhü-velyk) motorok, beleértve az alumí-nium hengerfejeket és hidrotőkéket is. Szintén újdonság a krómozott szelepfedél alakja is, mely egy darabból készült és leginkább egy süteményes tepsire hasonlított, ezért a "Panhead" becenevet kapta.
Elkezdődik az amerikai könnyűsúlyú motorkerékpárok gyártása az "S" modellel, mely különböző változatait 1966-ig forgalmazzák. |
1949 |
Megjelenik a hidraulikus első villa az új Hydra-Glide modellen. |
1950 |
Larry Headrick első helyezést nyer az AMA nemzeti bajnokság "Dirt Track" futamán.
A 24 futamból álló bajnokságon a H-D motorkerékpáron versenyzők 18 futamot nyernek, és 6 új rekordot állítottak fel. |
1952 |
A Brit sportmotorok hazai értékesítésének ellensúlyozásaként megjelenik a "K" modell oldal-szelepelt, továbbfejlesztett motorral és váltóval felszerelve, melyből később kifejlesztetik a Sportster modellcsaládot. |
1953 |
A Harley-Davidson fennállásának 50-ik évfordulóját ünnepli. Meg-alkotnak egy különleges logot, mely tartalmaz egy "V" betűt a motor jelképére, egy sávot benne a Harley-Davidson felirat, valamint alul és felül az "50 év" és az "Amerikai gyártmány" felirat. A logoból készült egy medál változat, mely felkerül minden 1954-es modell első sárvédőjére.
A Hendee Manufacturing az Indián motorkerékpár-gyártója kivonul a piacról, így az Egyesült Államokban a Harley-Davidson marad az egyetlen motorkerékpár-gyártó vállalat a kö-vetkező 46 évben. |
1954 |
Joe Leonard "Dirt Track" versenyző megnyeri az AMA nemzeti baj-nokságot. A következő 8 éven keresztül a nemzeti bajnokság első helyezettjei mind Harley-Davidson motorkerékpáron versenyeznek. |
1955 |
A H-D versenyzők ettől az évtől kezdődően 7 éven keresztül a "Daytona 200" futamon folyamatosan első helyezést érnek el. A győzelmek megoszlanak Brad Andres, Johnny Gibson, és Roger Reiman között. Mindannyian "KR" modellen ver-senyeznek. |
1956 |
1956 Az új, fiatal sztár Elvis Presley a májusi Enthusiast magazin címlap-ján, a saját Harley-Davidson "KH" modelljén ülve szerepel. |
1957 |
A motoros társadalom megismeri az új modellt a Sportstert, mely felülszelepelt, 901 köbcentiméteres (55 köbhüvelyk) motorblokkal mutat-kozik be. A közönségtől hamarosan megkapja a "Superbike" nevet, s ezzel megszületik egy új Harley-Davidson legenda. |
1958 |
Megjelenik a hátsó fék és a hidraulikus hátsó lengéscsillapító az új Duo-Glide-on. Racer Carroll Resweber első helyezést nyer az AMA nemzetközi bajnokságon. |
1960 |
Megjelenik a Harley-Davidson első és utolsó robogó modellje. A Harley-Davidson 50 százalékos érde-keltséget szerez az Aeronautica-Macchi vállalatból és megalakul az Aermacchi Harley-Davidson európai részleg, mely kisméretű egyhen-geres motorkerékpárokat gyárt. |
1962 |
A H-D felismeri az üveggyapot jelen-tőségét a motorgyártás területén és felvásárolja a Tomahawk vízi-jármű-veket gyártó vállalat készletének 60 százalékát, majd elkezdi gyártani a saját komponenseit. Ennek ered-ményeként a H-D 1963-ra üzembe helyezi a Tomahawk különleges részlegét. |
1964 |
Megjelenik az első Harley-Davidson háromkerekű servi-car, mely elek-tromos önindítóval rendelkezik. Roger Reiman megnyeri az AMA nemzeti bajnokságot. |
1965 |
Az elektromos önindítóval ellátott Electra-Glide felváltja a Duo-Glide modellcsaládot. Az Electra-Glide az "FL" család első tagja, ami ren-delkezik önindítóval, de hamarosan a Sportster családot is felszerelik ezzel. |
1966 |
Megjelenik az első "Shovelhead" motorblokk az Electra-Glide model-len, felváltva a korábbi "Panhead"-et. |
1969 |
A Harley-Davidson egyesül az Ame-rikai Gépgyár és Fémöntödével (AMF), egy nagy múltú szabad-időtermékek gyártásával foglalkozó vállalattal. |
1970 |
Az AMA új szabályainak bevezetése végett bemutatják az új Sportster blokkos "XR" 750-s versenymotort.
Bonneville-i kiszáradt sóstó területén Cal Rayborn megdönti a motor-kerékpár végsebességi világrekor-dot, egy 4,8 m (16 láb) hosszú áramvonalas Sportster blokkos motorral, 426 km/h (265 mérföld) sebesség elérésével. |
1971 |
Az egyediség iránti őrület hatására a Harley-Davidson bemutatja az FX 1200 Super Glide motorkerékpárt, amely az XL széria sportos elejét és az FL család vázát és meghajtását kombinálja. Megszületik egy új motorkerékpár típus a Cruiser. Ugyanekkor elkezdődik a Harley-Davidson snowmobile gyártása is. |
1972 |
Debütál az új és erősebb, valamint megbízhatóbb alumínium övezetből előállított XR-750 modell. Ebben az évben Mark Brelsford első helyezést nyer az AMA nemzeti bajnokságon az XR-750 modellel, ami a következő 3 évtized domináns földpályás ver-senymotorjává válik. |
1973 |
A motorgyártás hatékonysága emel-kedik, amikor minden összeszere-lési munkát az új, 3.716 négy-zetkilométer (400.000 négyzetláb) alapterületű gyárban York-ban, Pennsylvania államban végeznek, minden más munkafolyamatot Milwaukee-ban és a Tomahawk gyárban folytatnak. A Capitol Drive-on lévő telephelyen gyártják a motor-blokkokat. |
1975 |
4 év sorozatos győzelem következik az AMA nemzeti bajnokságon. A következő 3 évben a legendás Jay Springsteen a győztes versenyző. |
1976 |
Daytona Beach-en bemutatkozik a közönségnek az új FXS Low Rider modell. A Drag stílusú kormány, az egyedülálló motor és fényezés hűen tükrözi a motor egyediségét, a motoros a megszokotthoz képest alacsonyabban ül a motoron. Ebben az évben mutatják be Willie G. Davidson dinamizmust sugárzó Sportster verzióját is, a Cafe Racert. |
1978 |
1978 Scott Parker csatlakozik a Harley-Davidson csapatához és hamarosan a H-D történetében egyik legsikeresebb versenyző lesz, 93 futamgyőzelemmel és 9 Nemzeti Bajnokságban elért első helyezés-sel. |
1980 |
Megjelenik a vibrációt tompító, gumi-ágyazású hajtással, és egyedülálló első villával ellátott FLT modell, melyre motorblokkal egybeépített 5 sebességes váltót is szerelnek.
A láncmeghajtást bordásszíj váltja fel, ami simább futást, kevesebb karbantartást és beállítást igényel. A bordásszíj meghajtás rövid időn belül általános lesz a Harley-Davidson motorkerékpárokon. |
1981 |
Február 26-án a Harley-Davidson 13 rangidős igazgatója aláírja azt a szándéknyilatkozatot, mely rögzíti a H-D visszavásárlását az AMF-től. Június közepére a visszavásárlás hivatalossá válik és a "Sas egyedül száll" kifejezés ismét érvényt nyer. |
1982 |
Olyan forradalmi újítások dicsérik a Harley-Davidson háztáját, mint a gumiágyazású - 5 sebességes FXR/ FXRS Super Glide II, és a préselt - hegesztett vázú Sportster modellek.
Megjelenik a MAN (Material As Needed) program a gyártásban. Ez azt jelenti, hogy kizárólag a gyártás szükségletei alapján vásárolnak előregyártott alkatrészeket és nyers-anyagokat, mellyel jelentősen csök-kentik az előállítási költségeket és javítják a gyártás minőségét. |
1983 |
1983 A Harley-Davidson sikerrel kérvényezi a Nemzetközi Keres-kedelmi Szövetség tarifatámogatá-sát, amit 1983. április 1-től kez-dődően öt évig helyeznek érvénybe. Ez a védővám minden 700 köb-centiméternél nagyobb, Japánból importált motort érintett. Szüksé-gességét az Egyesült Államokban felhalmozódott, eladatlan japán motorkészlet indokolta.
Elkezdődik a Harley-Davidson legegyedibb erőfeszítése a Harley Owners Group® (H.O.G.®) (Harley Tulajdonosok Klubja) létrehozása, mely megalakulását követően a legnagyobb motorgyártó támogatása mellett a világ legnagyobb motoros klubja lesz. Hat éven belül a klub taglétszáma 90.000 fölé emelkedik, mely 2000-ben már meghaladja az 500.000 tagot. |
1984 |
A Harley-Davidson felfedi a leplet az új 1340 köbcentis V2 Evolution motorblokkról, melyet 5 különböző modellben helyeznek el, többek között az új Softail modellcsaládba is. 7 év kutatómunkájának ered-ményeként a motor több erővel bír, tisztább üzemű, gyorsabb és simábban fut. Ugyancsak debütál a Softail váz megoldás, mely "elrejti" a hátsó lengéscsillapítókat. |
1986 |
Új műszaki fejlesztőmunka ered-ményeként létrejön a merész forma-tervezésű Heritage Softail modell.
A Harley-Davidson cég 1969-óta (amikor egybeolvadt az AMF-el) ismét megjelenik az értéktőzsdén. A Sportster modellcsaládot ellátják az Evolution V-twin motorblokkal.
A tulajdonban lévő értékek válto-zatosabbá tétele végett megvásá-rolják a minőségi lakókocsikat gyártó Holiday Rambler vállalatot. |
1990 |
A Fat Boy közvetlenül a bemutatása után a motorok formatervezésének modern legendájává válik. |
1991 |
York-ban (Pennsylvania állam) el-készül a 31 millió dollárt érő kor-szerű fényezőüzem, mely teljes mű-ködését 1992-ben kezdi el.
Bemutatkozik a Dyna modellcsalád az FXDB Dyna Glide Sturgis-el. |
1992 |
A Harley-Davidson kisebb része-sedést szerez a Buell motorke-rékpárgyárból. Erik Buell ösztönözte a gyárat, hogy H-D Sportster motorblokkal felszerelt amerikai sportmotorokat gyártsanak. |
1993 |
Harley-Davidson fennállásnak 90-ik évfordulóját ünnepli Milwaukee-ban. A motoros-parádén 100.000 moto-ros vesz részt. |
1994 |
A Harley-Davidson belép a Super-bike versenyzésbe, a folyadék-hűtéses DOHC rendszerű VR1000 motorjának bemutatásával. |
1995 |
Bevezetik a klasszikus stílusú FLHR Road King modellt. Az Electra Glide Ultra Classic modellt első-injektorral szerelik fel. |
1996 |
Megnyílik a tartozékokat és kiegészítőket elosztó központ Franklin-ben. 1997-re az egész raktárkészlet ebbe a 2322 négyzet-kilométer (250.000 négyzetláb) alapterületű épületbe kerül, a korábbi Juneau Avenue-i telepről. |
1997 |
Milwaukee-ban a Capitol Drive-on lévő gyárépület mellett egy 2015 négyzetkilométer (217.000 négyzet-láb) alapterületű Termékfejlesztési Központ nyílik, ami Willie G. Davidson nevét viseli, aki az egykori cégalapító William A. Davidson unókája.
A Capitol Drive-on üzemelő gyár növeli kapacitását azáltal, hogy a Menomonee Falls-ban megvásárolt üzemben áthelyezik át az FL motorblokkok és sebességváltók gyártását. A Sportster motorblokkok és váltók, valamint az alkatrészek gyártási helye nem változik.
Az új 3065 négyzetkilométeres (330,000 négyzetláb) gyár Kansas City-ben legyártja az első Sportster motort. |
1998 |
A H-D fennállásának 95-ik évfor-dulóját ünnepli Milwaukee-ban, ahol 140.000 motoros parádézik. Meg-nyílik az első külföldön létesített összeszerelő üzem Manaus-ban, Brazíliában.
A Harley-Davidson felvásárolja a fennmaradó tulajdonrészt a Buell Motorcycle Company motorgyártó vállalatból, és a gyár élére kinevezi Erik Buell-t elnöknek. |
1999 |
A motorblokkot minden 1999-es év-járatú FL és FXD modellen lecse-rélik Twin Cam 88-as típusra.
A Buell gyár bemutatja az egy-hengeres Blast típusú motorkerék-párt, mely nagyon jó kritikákat kap. |
2000 |
A motorosok és a média legnagyobb örömére bemutatják a Softail Deuce modellt.
A 2000-es Dyna és Softail modellek motorblokkjait felszerelik kiegyenlítő-tengelyes Twin Cam 88 motor-blokkal. A 2001-es modellév Softail motorok tetszőlegesen már injek-orral is választhatók. |
2001 |
A 2002-es modellévben bemutatják a V-Rod-ot. A tervezőket munkájuk során a VR-1000 versenymotor ins-pirálta. Ez az első Harley-Davidson motorkerékpár, amely kombinálja az injektort, a folyadékhűtőt, és felül-vezérelt motorblokkjával 115 lóerő leadására képes.
A Harley-Davidson bemutatja ver-senycsapata új tagját a 17 éves Jennifer Snydert, az első női ver-senyzőt, aki futamot nyer az AMA nemzeti "Dirt Track" versenyen. A H-D bejelenti a Milwaukee Termék-fejlesztő központjának a kibővítését. | |